Att driva engagemang med Nomura Connects
Bakgrund
Nomura behövde en webbsida för deras globala thought leadership. Nomura Connects hade byggts de senaste 12 månaderna i Wordpress för att möta det behovet. Tyvärr började den redan bli väldigt dyr att underhålla och var inte heller tillräckligt flexbel. Den saknade nödvändiga funktioner för att stödja de uppsatta målen. Nomura gav oss därför uppdraget att förbättra Nomura Connects funktionalitet, öka säkerheten och uppdatera designen.
Målet vara att driva målgruppsengagemang för Nomura Connects, en samlingsplats för deras global thought leadership, and förbättra dess funktionalitet.
Vår roll
- Content strategi
- Design
- Utveckling
- Content populering
- Kampanjer
Vårt tillvägagångssätt
Vår process började med en serie frågor som utmanande vår kund i deras tanke kring att dela upp grundläggande funktionalitet, så som att förenkla innehållspopulering från de långsiktiga kraven för webbsidan.
Det var lockande för marknadsavdelningen att se över vilket innehåll som fanns på Nomura Connects och få möjligheten att presentera mer än bara text och bild. Vi rekommenderade en modulärt upplägg, som kan hantera komplexiteten kring format så som videos, poddar, infografik och som möjliggör nedladdning och funktionalitet över flera sidor.
Vi ägnade tid åt att förstå hur och varför målgruppen interagerade med Nomura Connects. Vi använde insikterna till att förbättra innehållsdesignen, och layouten på webbsidan. Det ledde till exempel till att vi skapade landingningssidor för att lyfta fram kategorier som ger kontext till de olika områdena, och förbättrade det användardrivna innehållsengagemanget genom att lägga till sökfunktionalitet, som visas i overlay, och föreslår populära och trendande ämnen tillsammans med fler sökalternativ.
Vår strategi
Vårt fokus var att leverera en webbsida som är flexibel, robust och dynamisk. Webbsidan förväntades att växa både sett till antalet besökare, mängden innehåll och format, så vi tog det i beakning och prioriterade användarengagemanget. Vi lade grunden för att kunna växa genom att se över deras teman, och hur de tjänade på att presenteras flexibelt, genom att göra det möjligt att återanvända funktionalitet från andra sektioner på hemsidan.
Catered for complexity
Genom ett modulärt angreppssätt möjliggjorde vi mer komplexa innehållsformat så som video, poddar, och infografik och nedladdning av innehåll. Besökaren kan ta del av innehåll i förstorade versioner, spela videos i overlays och mycket mer.
Stöttar Nomuras varumärke
Vi designade om hemsidan och gav den enredaktionell känsla, och vi förenklade presentationen av prioriterat artiklar för att driva engagemang. Vi designade även om ladningssidan för podcasts för att bättre spegla det förändrade sättet som användare konsumerar innehåll.
Inbyggd prestation
Vi möjliggjorde funktionen att placera innehåll bakom formulär, så som white papers, som ett sätt att samla kontaktinformation och leads via webbsidan. VI förfinade innehålls layouten för att förbättra CTR och introducerade sökfunktion, som visas i nytt fönster och presenterar trendande innehåll och andra sökmöjligheter. Vi la till facet search, som betyder att användare får ett bättre filtrerat sökresultat.
Multisite struktur
Vi skapade en japansk översatt version av webbsidan, med innehåll på japanska för att göra det enklare och effektivare att dela innehåll som är gemensamt för den globala och den japanska webbsidan. Vi gjorde processen mer effektiv genom att göra det enkelt att välja bort icke relevant globalt innehåll för den japanska webbsidan.