Förstärker onlineförsäljningen för Lok'nStore.
Bakgrund
Lok’nStore behövde en ny webbsida som förenklade processen att boka förvaring online, genom att hjälpa kunder att förstå deras behov, ge direkta offerter och tydlighet kring deras möjlighter när de bokade och köper förvaring online. Som en del av omdesignen, planerade och byggde vi en ny reservationsportal. Vi gjorde det snabbare, säkrare och med bättre användarbarhet genom 360 grader videos och 3D renderingar i storleksberäknare.
Vår roll
- Content & SEO strategi
- UI design
- Utveckling
- 3D rendering
- Löpande support
Vårt tillvägagångssätt
Vi fokuserade på prestanda. Det är avgörande att kunder snabbt får tillgång till den information de behöver för att möjliggöra deras köp online. Vi föreslog utrymmesberäknare och funktioner kring UI/UX för ett direkt offertförfarande. Med förenklade formulär och intuitiv layout förbättras varje kunds förståelse för deras förvaringsbehov och stegen i den digitala offertprocessen. Vi säkerställde också att CTAs var synliga och relevanta utan att störa kundresan.
Syfte
Att driva leads genering och förstärka säljkonvertingar online, genom att hjälpa kunder förstå deras utrymmesbehov och förenkla den digitala köpprocessen.
Lösningen
Utrymmesberäknare & Reservationsportal
Den digitala utrymmesberäknaren hjälper kunder visualisera hur mycket som får plats i olika storlekar av förråd. Varje förråd visas med typiska hushållssaker så som flyttlådor, cyklar, hobbyutrustning, vitvaror och resväskor. Varje förråd visas i flera vyer, du kan välja fullt, halvfullt och tomt. Infografik visar på typiska hushållsstorlekar eller rum som får plats i den förrådsstorleken. Bokningarna är flexibla och kan göras om till mindre eller större om behoven förändras.
Reservationsportalen hjälper kunder att reservera deras förvaringsförråd på ett sömlöst och kontaktlöst sätt. Inbyggda funktioner så som förifyllda fält, för förrådsstorlek om kunden kommer från utrymmesberäknaren, eller plats om den kommer från en specifik butikssida tidigare i kundresan. Vi förenklade offertprocessen för att säkerställa att kunder direkt kan se deras veckokostnad för det valda alternativet, vilka tillägg som finns, startdatum och möjlighet att boka för en avgränsad tid eller löpande. Portalens back end integrerar med CRM-system, IT-system och Google Maps som möjliggör för Lok'nStore att leverara en utmärkt kundupplevelse.
Faktisk prestation
Insamlad data för 12 månader efter lanseringen visade 50% ökning av konverteringar.
Hållbar
Hemsidan levererar fortfarande konkurrenskraftiga resultat för vår kund, sedan 2015.
Flexibel och skalbar
Lok’nStore uppdaterar kontinuerligt hemsidan med nytt innehåll med hjälp av mallar som vi designat och byggt, och det sparar dem pengar.